Continuïteit, voorspelbaarheid en zekerheid met het ctrl platform

De wereld digitaliseert en automatiseert in hoog tempo. Ook veranderen de eisen die klanten aan hun accountant stellen. Ze willen 24/7 toegang tot relevante informatie en vragen om compliance diensten met een scherpe prijs-kwaliteitverhouding. Ook verwachten klanten dat hun accountant ze op het juiste moment van het juiste advies voorziet. Om aan deze behoefte te voldoen, is ctrl ontwikkeld. Mohammed Zoundri, onze Chief Sales Officer, is voor Accountancy Vanmorgen over ons platform geïnterviewd.  

“Ctrl is het nieuwe digitale hart van jouw accountantskantoor. Alles is bij ctrl centraal georganiseerd. Door digitalisering worden compliance processen geoptimaliseerd en efficiënter uitgevoerd. Gegevens van klanten worden gestructureerd uitgevraagd en de voortgang hiervan kun je als accountant makkelijk monitoren in een dashboard. Dit kan een besparing van vier tot acht uur per cliënt opleveren. Als accountant kun je via het ctrl platform op een veilige en moderne manier documenten met je klant uitwisselen. Alle documentstromen, zoals pdf en SBR-documenten, verlopen via workflows. Ook het ondertekenen van documenten gebeurt digitaal, via de mobiel. Een USB-token is hierdoor niet meer nodig.

Daarnaast biedt ctrl inzicht in data en mogelijkheden tot adviesdiensten. Het toont duidelijke financiële rapportages. Door slimme koppelingen met diverse cloud oplossingen en backoffice systemen (o.a. Exact, Twinfield, MUIS Software, Caseware, AFAS, Nextens, NMBRS, Loket, Digidentity) kun je als accountant realtime online managementrapportages aanbieden aan je klanten. Alles is overzichtelijk weergegeven in een dashboard.”

Hoe krijg je meer betrokkenheid tussen klant en accountant? 

“Om klanten een hoogwaardige service te kunnen bieden, wil je afspraken maken die de basis vormen van de samenwerking en het accounting-proces. Een goede planning is daarom onmisbaar om te voldoen aan de verwachting van je klanten. Met Jaarplan heb je als accountant al je afspraken in één overzicht bij elkaar. Bovendien stimuleert Jaarplan proactief plannen en samenwerken, waardoor jij als accountant beter in staat bent in te spelen op de behoeftes van jouw klant. Door de deadline bewaking houd je duidelijk het overzicht op de voortgang van bepaalde afspraken. Processen worden van A tot Z gemonitord, waardoor de foutmarge afneemt. Ook ontvang je als accountant notificaties in het ctrl dashboard.”

Hoe verloopt de implementatie?

“Het ctrl platform is gemakkelijk in gebruik en heeft een intuïtieve navigatie. De implementatie van het platform neemt, afhankelijk van de grootte en de wensen van het kantoor, niet meer dan een paar weken in beslag. Tijdens het inrichten van het platform worden medewerkers van het accountantskantoor getraind in het gebruik. Enkele medewerkers worden opgeleid tot key users. Zij weten alle ins en outs van het platform en kunnen dus als vraagbaak dienen voor collega’s. Als accountantskantoor heb je een eigen ctrl account manager, met wie je periodiek contact hebt. Ook kun je je als klant aanmelden voor de klankbordgroep. Deze groep komt twee keer per jaar bijeen om input te geven met betrekking tot de wensen en de roadmap van ctrl. Zo zorgen we ervoor dat we continuïteit, voorspelbaarheid en zekerheid kunnen blijven bieden.”

 

Dit artikel is eerder verschenen in de ICT&Kantoor special van Accountancy Vanmorgen (mei 2020).

Aanwezig zijn bij de bijeenkomst?

Meld je aan!